Monday, September 17, 2012

~ aku serahkan segala pengharapan itu pdNYA~

Setelah sekian lama menyepi..ary ni kecelaruan yg sekut rasakan..terlalu bergelora,akhirnya tangan ini ingin mencoret..luahkan sgala yg terbuku sekian lama... mcm dugaan & masalah yg dialami sejak kebelakangan ini..Alhamdulillah,ALLAH bagi kekuatan utk telinga ini mendengar segala kata sindiran & sinis yg asyik saje nk jatuhkan sekut..kekuatan utk mulut ini membisu & trsenyum apabila ada insan yang asyik mencari kesalahan & kekurangan sekut...abaikan saje ttg insan2 sedemikian..utk apa kita melayan kerenah yg tiada berasas..bazir masa saje..hehe.. (^_^) Bila umur hampir masuk 24 tahun ni,isu jodoh memg kuat & femes sgt diperkatakan.. jumpa je mana2 mak cik,msti duk tanya,'ang dah da teman ??, ado gewe doh ?? huhu... rasa pelik jugop,rsa umur 24 tu muda agew kot...tp knapa isu itu yg slalu diperkatakan..heran2,nsb baik abah & ma bukan jnis begitu..hehe...yg sekut ingt,abah pernah bertnya satu ketika,'angoh ado gewe dop ?? kalu ado,bawok mai umah..abah xse anak abah gewe n xtau sapo2,klu benar dia suko ko angoh,suh dia mari umah & jmpa abah..klu nak dating2,dating dumah ni jah,dpn abah & ma'...wah,abah bg greenlight tu..sush utk dgar abah oyak gitu tuh..sbb abah xprnah ag oyak hal yg sma pda adik2 bradik yg lain..smpai along pun kater'untung angoh,sbb abah siap oyak gitu..ngn along,abah xprnah pun oyak gitu'..tapi sygnya,bila abah bg keizinan sedemikian,angoh hnya mampu snyum saje..sbb angoh xde gewe @ teman istimewa gitu...ma prnah kater,xpe klu nk kenal2,tapi kita org pmpuan,kna jga maruah kita...jgn lebih2 dlm hal2 brcinta ni..tapi entahla,sekut xda agew peluang mcm tu..dri dlu ag,duk tgok kwn2 kapel & dating..pahtu bila msuk 20 an ni,tgok kwn2 khwin & da anak plop..mcm seronok je kan..haha,tgk ngn pndgan mata,mmg smua nmpk indah,pndgn hati belum tentu ag kan..bila org2 sekeliling sibuk bertanya,xkurang juga ada yg terlalu baik hati..nk tlg crikan ,nk tlg kenalkan..ntahla,myb simpati kot..yelah,nmpk mcm xlaku je...sekut akn cb tolak pelawaan itu sebaik mgkin..bukan nk jual mahal,atau berlagak..tapi mgkin seru itu blum dtg kerna mgkin diri ini blum brsedia..klu boleh,nk kenal dgn org yg kita akn khwin..xnk stakat knal2 & kwn je..mcm xbrapa ssuaikan..skrg ni jwpn plg ssuai & sering diulang2 serta diyakini selamat adlh 'sy bkn memilih,jauh skali jual mahal..sy serahkn pd ALLAH agar kurniakn sy seorg insan yg mampu syg ma,abah & adik brdik sma mcm sy syg,jdi bru sy boleh syg kluarga dia mcm tu'...pahtu org len akn trdiam & plg x pun,akan kater,smga ije jmpa insan sedemikian..hehe..trdiam,trkaku & trbisu nampaknya...tkpelah,umur muda ag ni..agewpon xde laa sedih sgt hidup membujang ni..myb nmpk sunyi & sorg2,tp byk bnda & tgjwb lain lagi yg hrus dipikul....sgalanya sekut serahkn pd ALLAH,dri ini msih lemah dlm mencintaiNYA..jdi byk lagi yg harus diusahakan utk dptkn cintaNYA..smga bila sekut mencintaiNYA..maka DIA akan hdirkn insan yg turut mencintaiNYA..Utamakan yg utama terlebih dahulu,semoga dgn itu barakahNYA akan diperolehi..amin,insyaALLAH (^_^)

No comments:

Post a Comment