Saturday, February 28, 2009

SaKiT....dAlAm KeSeRoNoKkAn..???

Ary ni da sukaneka tuk asrama..abis je sukaneka,aku,rmate n ju p pdg bsar..rncgan mndadak je..p sna ngn keta,dlm kul 11.10 brgerak..smpai sna kul 11.50,kami mulakan ekspedisi mnjelajah pdg besar.mula2 cuaca ok,pas 2,tba2 je ujan..wlpon dlm keadaan ujan,kmi ttp mmbeli belah..sbnarnya aku tgh kegawatan ekonomi..tp aku ttp keluarkn blnja tuk bli pralatan hiaskn blik..anis pnya cdgan mmg mntap..tem kt sna,ju men'settle'kan pesanan dri t.k yg inginkan teddy bear yg besar tuk adiknya..aku gak smpat bli tddy bear,bntal ulat tuk adik2 aku..mmg tgh brjimat,tp tba2 je cm xptut je klu ngn adik bradik pon kt nk berkira..sbb ksh syg 2,bkn dpt d bli ngn wang.tul x??
aku da jmpa tuk bfday ---,he3..blik je,aku da mula rsa xsdap bdan..nk dmam ke??xtau lah..tp yg psti,aku mmg xthn ngn cuaca perlis..tmbah2 kalu cuaca brubh tba2..aku sakit...hu3,sdihnya,cm xde org pham n nk tlg aku...tp nk wak cmna???de sapew2 nk tlg aku???

rMate MeMbAwA dIri????


ari ni,rmate aku mwajuk???sbb bnda kcik je..bju putih mktb aku,dia cmpur ngn cdar merah..n cdar 2 trun wrna n bju 2 jdi brcmpur wrna...dia pnya serba salah.smpaikn mmbwa dri ke muara (rmh en.szli)..ha3,anis2..mcm2 lah kamu nie..aku xmrh pun kt dia..tp dia yg touching lbih2..myb tkot aku naik angin coz aku ni kan 'baran' orgnya..tp seriously,aku xde nk mrh pon kt dia..dia yg lbih2 touching..siap nk blikn bju bru tuk aku...ha3,n nk blnja aku mknan d psr mlm..anis2..aku xmrhkn kamu..mwjuk agew????

SeT mE fReE-dEvIl BeSiDe YoU

video

vIdeO cItEr TaIwAn..

video

mErApU tEm UjAn..:=)

ary ni ujan...bgun2 je dri tdor,lpas smyg zhor..aku duk ngadap lptop..tba2 je rsa angin mkin kuat..n tgok2 je ujan da lbat..aku mulalh duk kelam kbut angkat kain kt ampaian..t.k n ju pon sma..cm rmate aku je yg asik tdor hnggakan xpdulikan ujan yg lbat 2..srnok bla tgk air ujan menitis ke bumi perlis yg kering ni..tba2 trngatkan adik-adik aku..tem ujan cmni klu kt umah..gerenti,kami da brsorak n men ujan sma2..wlpon aku ni da 'tua',tp bla brada dgn diorg,aku mula mnjdi kanak-kanak..dgar2 cter,12 arybln 3 ni,rsult SPM akn kuar,aku plop yg 'nervous'..cmna lak nnt rsult adik aku yg berdua 2..kt mnalah diorg nk mymbung nadi hidup diorg..harap2nya rsult kdua2nya cmerlanglah..aku ni just support diorg dri blkg...smbil2 ujan ni,bes tol duk dgr lgu mary j.blinge..rmate,bgun2..jeles aku tgok ko tdor ngn lena cm 2 tem ujan2 nie....bangun...!!!!!

Friday, February 27, 2009

KeNyAnGnYa PeRuT...??

Kenyangnya prut aku..mula2 tem pg,duk pikir nk mkn pe tuk ary ni..tp tup2 je,rmate aku,da bli byk lak mknan..sosej,roti,jem, n dia mula msak,pergh..prut aku da brsorak kgembiraan..pas 2,lpas kmas blik,kmi mkn..srnok mnjamu slera..yg psti,ju xkn ktinggalan..cm t.k yg xde..kmi mkn spuas ati..Alhamdulilah,knyang2..tenkiu anis..4 da delicious breakfast..bla knyang da smpai thp max..mata lak mendayu2 n duk nk terkatup je kejenya..hu3..

men ujan d kngar..

seronoknya..dpt kuar ngn my best ship,ju..da lma xkuar sma2..siap men ujan agew..yg c ju ni,byk tol brgan yg d bli,ksut,sndal...smua brg d kngar nk d blinya..hu3,aku pon hbat gak..bli byk brg gak,tp xdelah sbyk ju,ha3..ju agew yg kna,sowi ya ju..kt kgar gak,aku jmpa fana,faizi,piah n najah..tem tgh survey adiah,fana duk ingtkn aku sal adiah bfdaynya..ha3,lpas 2,duk mkn kt kdai mak angkt,da lma tul xmkn kuea teow kerang greng...feberet aku sjak dlu agew..msa nk 'cucuk' dt,tgk2 je baki bsn aku brtambah..ni mesti smbangan dri abah n ma ni..mkin hepy aq aku tuk brshopping..skali ngn ktorg,t.k slaku rmate ju pon kuar skali..t.k bli tuk her spesel one,ptg lmbu yg wrna merah..cute sgt,tmbah2 tang pusat lmbu 2..cmel je..msa 2,aku da brfkir2 pe yg d bri pda ju tuk bfdaynya nnt..cnfius2..korg da cdgan kew????

dAh SaMpAi SeRu...!


13 dis o8,secara automatiknya,kwn aku yg 1 ktika dlu,asik pnteng kelas,mkn,tdor,blajar ssama aku,sdh brtukar status..dia da brtnang ngn jjaka plhan atinya..srnok bla ke kndri prtnangannya,dpt jmpa mmber2 yg da brtaun2 xjmpa..slps je 'chow' dri smka tangok..kmi da lost contct..skrg jmpa blik,bes bla imbau blik knangan yg xkn luput..sma2 mnempuh zman rmaja n prsekolahan sma2..dpt jmpa amal,korn,hana,mc yah,mirul n yg len2..yg xbes,alif xdpt g lak mjlis mc sue nie..bla tgk su trsyum bhgia..aku trut mrasa tempias kbhgiaannya..Alhamdulilah,da smpai jdohnya,smga brkekalan hendaknya.aku gak yg msih cmni..still seorg diri..tp tkpe bt msa ni,aku da ckup bhgia ngn ksh syg ma abh,adik2 n kwn2..pe yg psti,kngan d smka Tangok,xkn pernah terluput dri ingatan ini...

annual camp AW nov 08..


hurm..tuk prtma kalinya aku mula mncoret sdkit tinta...sdh lma x de blog sndiri..slpas frndster da kna blog dek wrless e.szlie..hu3,xbes wlpon da intrnet.sbb bkn smua web kt leh search..mla2 frndster,pas 2..4shred..pnulisan2u.blogspot..ary 2,aku p annual camp aw 504,wlpun msih brgelar rkrut..n org len da da pgkat prjm,lftenan muda n kperal..aku ttp g gak..bes2..tp yg kuang besnya..adew 1 mkhluk ni..yg da pgkat..yg aku glarkan..----,agk poyo,bdget bgus..asik cri psal ngn aku..prasan lbih,knonnya aku d lhirkan tuk tgk dia..pe kes??ingt mta aku ni brfngsi tuk tgk dia???hurm,tp mamat ni mmg tul2 plik,dlam msa ktorg cri gduh,kdg2 baik lak dia ni..myb mmg prngai dia cm 2,aku rsa xrrmai sukakn dia ni..sbb prngai cm ego..tp slp org aq,klu dia ingt aku pon cm pmpuan len,coz aku mmg beza..aku ni da ego n kdgilan aku sndri..2 yg bes kmi duk gduh..n dlm utan,bru leh kmcing ngn dia..coz tba2 prngai dia brubah smcm,pndai lak amik brt kt org len,asik bt baik ngn aku,so aku pon xde psal nk gduh agew..yg besnya kem ni,aku bt prtma kli dpt tmba pnglaman,mnembak gn m18,rpg7,mortar n snjata bntuan len..dpt knal2 kwn n kt sna,kt mmg dpat knal n tau sapew yg sbnar2nya akn brsama kt smsa senang n ssh....tenkiu utk smua dak IPPP yg join wtniah club,especially gng2 IPPP yg platun aku..abe sepu,peja,hakim..n of course,tkah n amin..sempoi gler kem ni..bes,wlpun agk ikhtiar idup..:+) mcam2,aku dpt tem p kem ni..yg bes,bkn prig sjew..dpt pglaman n gji skali..yahuuuuuuuuuuu