Wednesday, April 13, 2011

'rapuh'

Betapa rapuhnya sekut meniti hidup..
betapa lemahnya melawan perasaan..
betapa goyahnya menghadapi dugaan..
kenapa ini jadinya ?? ke mana hilangnya semangat yg kuat selama ini..
semangat yg disalurkn ketika org trdekat lemah..
knapa bila diri ini lemah,smgat itu juga kian rapuh ??
keseorangan ?? itulah yg dirasakan buat masa ini..berjalan ditengah2 jalan yg gelap tanpa ditemani..tiada yg sggup menghulurkan tgan utk memimpin ke depan..
tiada yg sggup memberikan cahaya supaya dapat meneruskan perjalanan..
kenapa ?? mgkin betul,bila kita letakkan pengharapan kpda manusia,kita yg akan kecewa..bukannya sekut perlukan seseorang yg mampu menyelesaiakn masalah & kegusaran ini..cukuplah seorang yang akan ada disebelah utk mengusap belakang disaat diri ini lemah..memberikan semangat & sokongan ketika semangat ini luntur..memberikan bahu utk diri ini menangis..jahat sgt ke sekut ?? terasa betapa hinanya apabila kita menahan kesedihan keseorangan..pernah korg rasa ?? bila lemah,org xhiraukan,xbrtnya khabar walau secebis pon..perit,itu yg dirasakan..sedangkan bila org len lemah,sedih..kita cuba menggembirakan & memberi seluruh perhatian & semangat itu kpada org tersebut..tapi bila sekut....salahkah sekut bila itu yg sekut mahukan ?? tamak ke sekut bila itu yg menjadi permintaan hati ini ?? tiada org yg mahu keseorangan,ditinggalkan & dibiarkan terkontang kanting di saat diri memang memerlukan sokongan..biarlah,sbb tidak semestinya apabila kita byk mmberi & menghulurkan,kita akan perolehi hal yg sama dri org yg kita beri..
mungkin sekut xberhak mendapat semua itu..
betapa murahnya air mata ini..berlinangan dipipi..
YA ALLAH,akulah hambamu yg lemah,yg hina..berikanlah aku kesabaran & ketabahan dalam menempuhi hidup ini..sesungguhnya yg terbaik itu adalah caturanMU dan pengharapan itu hanya padaMU..
P/S : Setiap kegusaran pasti ada ketenangannya,setiap dugaan itu akan ada jalan penyelesaian dan setiap yg terjadi,ada hikmahnya..jadi sabar itu yg pasti (^_^)

2 comments:

  1. bersyukur dgn kelukaan tu kerana Allah sebenarnya sedang mengajar apa erti pergantungan SEPENUHNYA kepada DIA.. chaiyok girl.. ;)

    ReplyDelete
  2. trima kasih shbat di ats nsihat yg ckup2 brmkna..
    insyALLAH..sgala yg trjadi itu ada hkmahnya..
    doakn sy agr terus bertahan..

    ReplyDelete