Tuesday, March 29, 2011

" Praktikum "

Habis je cuti..sekut memulakan sessi praktikum d sk jejawi brsama cik jue..

Laporan kes spnjang prktikum minggu prtama..

1 . Buat sessi perkenalkan diri..ada murid yg bercakap,ada yg senyap sambil mata dikelipkan berkali2..aduhai,sush rupanya nk suh murid berckp di khalayak rmai sbb aku jgak pernah merasakan bnda yg sama..

2 . Sebelum masa rehat,mudasir melaporkan " cikgu,firdaus loqlaq...sekut brtnya " awat ?? firdaus loqlaq pasai pe ?? " dia ramas saya punya **** "..aku terdiam seketika & bekata.. " pasai pe p ramas dia pnya,awak xde ka?? xbek buat cmtu..jgn buat agew..

3. " Cikgu,ada orang berak terabur !!!! " aku pon memulakan sessi soal siasat utk mncari siapa pesalah yg sebenar...tiada yg mengaku,tp aku mrasakan intan pnya keja..firasat guru laa katakan.."murid-murid,cikgu bukan nk marah,cuma nk habaq,len kali berak betul2..bukan pa,cian kt kak ani (p.pgurusan murid) nk kna cuci..xkcian kt kak ani ka ?? suka wt kak ani sush ?? (*_*)

4. Disaat menyuruh murid-murid membuat lembaran kerja,tiba aku melihat mudasir tidak hbis2 brcerita..lalu ku bertanya " awat mudasir ?? " cikgu,kambing saya beranak ".." biaq laa kmbg branak,awat ?? nk p teman kmbg jaga anak ke ?? kalu nk jdi pndai & xmau duk ngn kmbg..buat kerja yg ckgu suh !!! " akhirnya aku brjaya memujuk dia membuat kerja yg d berikan..

5. Setiap pagi ada perhimpunan 1 malaysia..dan pda minggu pertama,sekut menjadi guru praktikum pertama yg membuat ulasan..gementar yg amat..angkara gementar...akhirnya 2 kali kena naik pentas utk memperkenalkan diri.. (^_^)

P/S : kerja sebagai guru itu sangat mulia kerana bukan shaja mendidik dari segi akademik,malahan tingkahlaku jua...sekut cintakan pekerjaan ini (^_^)

No comments:

Post a Comment